2010. november 19., péntek

A tartalom a legfontosabb

„Mostanában jöttem rá, hogy életem nagy részét azzal töl­töttem, hogy a formára össz­pontosítottam a tartalom helyett. Az volt a lényeg, hogy a frizurám tökéletes legyen, a megfelelő ruhákat viseljem, a sminkem tökéletes legyen, a megfelelő helyen lakjam, a megfelelő bútorok között, megfelelő legyen a munkám, s a férjem is. Életem sok terü­letén nem a tartalom, hanem a forma szabta meg, hogyan viselkedjem. Most végre eljutottam az igazsághoz. A tartalom az, ami számít.”
(Név nélkül)

Nincs azzal az égvilágon semmi baj, ha a lehető legjobban akarunk kinézni. Biztos elképzelésünknek kell lenni arról, hogyan alakítsuk ki énünket, milyen legyen az életünk, a kap­csolataink. A forma jó kiindulópont lehet ehhez. De sokunk számára a forma helyettesítette a tartalmat. Lehet, hogy azért össz­pontosítottunk a formára, mert ezzel félelmünket vagy kisebbrendűségi érzésünket akartuk kompenzálni. Vagy nem tudtuk, hogyan összpontosíthatunk adott esetben a tartalomra.

A forma csak alak, körvonal; a tartalom tölti meg. Önma­gunk körvonalait úgy töltjük meg, hogy hűek vagyunk ma­gunkhoz; életünk körvonalait úgy, hogy megmutatkozunk neki, és legjobb képességeink szerint veszünk részt benne. Most, gyógyulásunk folyamatában nemcsak azt nézzük, milyennek látszanak a dolgok; megtanulunk arra figyelni, hogyan működnek, milyen érzéseket keltenek.

Pozitív megerősítés:
Ma a tartalomra összpontosítok. Saját körvonalaimat valódi személyiséggel −, önmagammal − töltöm ki. Kapcsolataim tartal­mára koncentrálok, nem a formájukra. A külcsín cifraságai helyett életem igazi történéseire figyelek.

Melody Beattie

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése